Delphi sluit aan bij BMW, Intel en Mobileye
Het Britse technologiebedrijf Delphi sluit zich aan bij het ontwikkelingsplatform voor autonome voertuigtechnologie van BMW, Intel en Mobileye. De vier bedrijven werken verder aan de realisatie van zelfrijdende auto’s, waarbij de kennis van Delphi op het vlak van geautomatiseerd rijden en systeemintegratie moet helpen om de doelen te bereiken.
BMW, Intel en Mobileye kondigden hun samenwerking een klein jaar geleden aan. Zij werken samen aan technologie voor voertuigen die grotendeels tot vrijwel geheel autonoom moeten zijn. Die technologie moet dan aan meerdere toeleveranciers van autoproducenten worden verkocht. Met alle kennis die binnen deze samenwerking voorhanden is, kan het blijkbaar geen kwaad de expertise nog wat verder uit te breiden. Dat hoopt het trio bedrijven nu te doen door Delphi aan zich te binden. Dit bedrijf integreert veilige, groene en connected oplossingen voor bedrijven in de auto-industrie en het transport.
Samenwerking niet nieuw
Autoproducent BMW en technologiebedrijf Intel gingen vorig jaar de samenwerking aan met Mobileye, een ontwikkelaar van software voor zelfrijdende voertuigen. De formele, overigens non-exclusieve samenwerking van deze partijen met Delphi komt niet uit de lucht vallen. Zo kondigden Delphi en Mobileye vorig jaar ook al aan dat ze aan een systeem voor zelfrijdende voertuigen werkten. En eerder dit jaar werd Mobileye overgenomen door Intel, een transactie waarmee zo’n 15 miljard dollar was gemoeid.
Systeemintegratie
Delphi heeft ook al een computingplatform voor BMW ontwikkeld en werkt met Mobileye en Intel aan oplossingen voor autonoom vervoer op diverse deelgebieden. Dat de samenwerking tussen de vier partijen nu naar een nog hoger niveau is getild, heeft alles te maken met het feit dat Delphi deskundig is op het gebied van systeemintegratie. Dat is essentieel in de strategie van het platform om met de techniek die wordt ontwikkeld verschillende toeleveranciers van de autobranche te gaan bedienen. De rol van Delphi zal onder meer zijn om de producten en diensten die de andere drie bedrijven bedenken te integreren in de voertuinarchitectuur van verschillende toeleveranciers.
Lees ook: